Actualité & Presse

Imperia GP prototype review by AutoMoto's Denis Brogniart (TF1) (25/01/2015)

Denis Brogniart drives the Imperia GP prototype in the Liege area.

De saga Imperia - La Une (23/01/2015)

Little story about the iconic Belgian car maker Imperia...from the origin to the future !

Deze video is beschikbaar via de volgende link

(30/12/2014)

Imperia GP (chassisnummers 2 en 3) (12/12/2014)

Imperia GP #3 is klaar voor het autosalon van Brussel

Ean jaar van intensief testen (25/06/2014)

Het chassisnummer 3 is op zijn wielen (16/11/2013)

Imperia Automobiles wordt officieel autofabrikant (04/11/2013)

Conformity of production of motor vehicles according to the specifications of the Annex X of the Directive 2007/46/EC and of the Appendix 2 of the Agreement E/ECE/324-E/ECE/TRANS/505/Rev.2.

This statement certifies that the manufacturer Imperia Automobiles SA has developed and implemented in the plant the necessary procedures to comply the conformity of production.
The assessment of these procedures was conducted by AIB-Vinçotte International SA and were based on the quality management system of the EN ISO 9001:2008, the existence of adequate arrangements and documented control plans in order to verify the compliance in regard to Annex X and Appendix 2 of the ECE Agreement

(21/03/2013)

Imperia GP - Auto Mobile - (RTBF-La Une) (15/03/2013)

Gérald Wéry is in Luik om een test van de Imperia GP te doen

Deze video is beschikbaar via de volgende link

Filmpje van Dream Cars 2013 (European Motor Show Brussels 2013) (25/02/2013)

Hierbij een filmpje van op de Dream Cars for wishes met wat beelden van Imperia GP.

Het filmpje staat op youtube en is te bekijken via de volgende link.

Fotogalerij van Dream Cars 2013 (21/02/2013)

Hieronder vinden jullie de link naar de fotogalerij van Dream Cars 2013

Brussels Motor Show 2013 - Dream Cars for Wishes (20/12/2012)

Dit buitengewone evenement vindt plaats in paleis 11 van het Brusselse Tentoonstellingspark tijdens het weekend van 18 en 20 januari 2013 in het kader van de 91e European Motor Show Brussels.
51 van de meest prestigieuze wagens ter wereld zullen in dit droompaleis gedurende 3 dagen ten voordele van de vereniging Make a Wish tentoongesteld worden.
Naast de Lamborghini's, Bugatti's, McLarens, Ferrari's en Aston Martins, zullen de bezoekers de mogelijkheid hebben om ons model Imperia GP te ontdekken !

Skynet: Imperia GP in de startblokken (20/12/2012)

Dit artikel is beschikbaar op de link beneden

Imperia wordt druk gewerkt aan finale versie van de hybride roadster, die op het Brusselse autosalon aan het publiek wordt voorgesteld en daarop in productie gaat. (...)

(03/10/2012)

De Imperia GP op "Spa Euro Race" these 23 en 24 juni 2012 (18/06/2012)

De Imperia GP zal aanwezig zijn dit weekend op "Spa Euro Race" op het circuit van Francorchamps.

Imperia GP toont op SPA Classic 2012 (25-26 & 27 mei 2012) het prototype van de nieuwe Impéria GP (18/05/2012)

Impéria Automobiles koos het mooiste circuit ter wereld om in première het werkend prototype van de Impéria GP voor te stellen.

Van vrijdag tot zondag kunt u in de pitch de nieuw Impéria GP bewonderen, naast een uitzonderlijk, zeer zeldzame Impéria racewagen van 1930.

Toppunt van het evenement is een paraderit van de twee wagens. Deze gaat door op zondag 27 mei 2012 (12h40)

Wij verwachten u dan ook tijdens dit weekend in grote getale.

Nieuwe berekening voordeel in natura bedrijfswagens (18/01/2012)

Uitgelezen kans voor de Imperia!

De gewijzigde Belgische fiscaliteit inzake bedrijfswagens maakt van de Imperia GP één van de meest interessante wagens in het segment van de "sportwagens".

Door de "downsizing" van zijn thermische motor en de ruime batterijcapaciteit van deze "Plug-in hybrid" ligt de CO2-uitstoot onder de 50 g/km, wat op vandaag een absoluut record is voor een 350-pk sterke sportwagen met een onbeperkte autonomie.

Sinds 1 januari 2012 is het voordeel in natura niet enkel afhankelijk van de cataloguswaarde van het voertuig maar ook van de CO2-uitstoot ervan.

De Imperia GP doet het een stuk beter dan de minimumuitstoot die voor benzinemotoren in aanmerking wordt genomen (100 g/km) en zal dus minder worden belast dan een wagen in dezelfde prijscategorie maar met een conventionele motor.

Nemen we als voorbeeld de referentiesportwagen in termen van CO2-uitstoot: de Porsche 911 (991). Voor het model zonder opties bedraagt het voordeel in natura 11.823 €/jaar, de Imperia komt er vanaf met 3.240 €/jaar.

En dan hebben we het nog niet eens over de 100% aftrekbaarheid voor het bedrijf, reken zelf maar uit!

Eerste rondjes (23/12/2011)

Veelbelovende resultaten na de eerste testritten met de Imperia GP

Nadat de hybride motor van de Imperia meer dan twee jaar lang is uitgetest in een Ford Escort MK1, lopen intussen de tests met de definitieve versie die onder de motorkap van de Imperia GP zal zitten.
De Imperia ingenieurs zijn sinds october 2011 bezig met een uiterst grondige testcampagne op een testbank en op de weg. Tijdens de talrijke tests wordt de Imperia GP op de proef gesteld in alle mogelijke omstandigheden, dus ook in de meest extreme die kunnen worden gesimuleerd op een vermogenstestbank op rollen. Tests op de weg moeten deze simulaties dan achteraf bevestigen.
Sinds het begin van de tests blijft het verbruik in elektrische modus tussen de 20 en 24 kWh AC per 100 km schommelen. Een absoluut record voor een uiterst sportieve wagen! Dit geringe verbruik, gekoppeld aan een ruime batterijcapaciteit, laat het beste verhopen voor de autonomie!
Tijdens de eerste wegliggingstests zijn de sportieve genen van de wagen duidelijk gebleken: uiterst stijf buizenchassis en double wishbone ophanging.
Momenteel zijn de tests in hybride modus volop aan de gang. Heel binnenkort zullen we na dit minutieuze werk tot de conclusie komen dat de Imperia GP al zijn verwachtingen inzake prestaties en rijplezier zal inlossen.

AutoWereld (06/09/2011)

Artikel zichtbaar op de volgende link

België heeft er een nieuw automerk bij. De naam Imperia wordt vanonder het stof gehaald en op de welgevormde kont van een hybride sportwagentje geplakt. De eerste exemplaren belanden volgend jaar op de weg, als alles volgens plan verloopt. Wij zijn in Luik al eens in de potten gaan neuzen. (...)

Het team breidt uit … (15/06/2011)

De Imperia GP heeft z’n Production Manager gevonden.

Met 8 jaar ervaring in het beheer van de productie van kleine reeksen is Pascal Cremer op 23 mei 2011 aan z’n nieuwe carrière bij Imperia Automobiles begonnen.

De technische en HR-vaardigheden die voor deze sleutelfunctie zijn vereist heeft de 40-jarige Pascal Cremer opgedaan bij het bedrijf Carat-Duchâtelet, dat wereldwijd bekend is voor het pantseren van voertuigen en personaliseren van interieurs.

Op korte termijn zal hij zich toeleggen op het valideren van de laatste prototype-ontwikkelingen met het oog op de productie. Logisch is het onder zijn toezicht dat de binnenbekleding van de Imperia GP wordt geconcretiseerd. Tenslotte zal hij ook instaan voor de implementatie van de assemblagelijn, de rekrutering van het personeel en het in goede banen leiden van de productie eens die uit de startblokken is geschoten.

We wensen hem alle succes toe met zijn diverse opdrachten.

« Droit de rencontres » (31/05/2011)

De Balie van Luik organiseert haar eerste salon van de advocaat voor ondernemers.

Voor heel wat onder ons zijn advocaten en andere raadslui nog synoniem voor lange procedures en aanzienlijke kosten voor KMO’s.

Het initiatief « droit de rencontres » moet de Balie dichter bij ondernemers brengen en meer zijn rol als permanente partner in de verf zetten.

Imperia Automobiles wil dit initiatief ondersteunen en stelt daarom een innoverende automobielomgeving ter beschikking om deze avond te organiseren.

Op 10 mei zijn ondernemers uit de regio bijeengekomen in de nieuwe lokalen van Imperia te Sart-Tilman om ervaringen uit te wisselen en een aantal mini-conferenties bij te wonen. In een informeel klimaat kwamen thema’s zoals de verantwoordelijkheid van de bedrijfsleider, het auteurschap van ontwerpen van werknemers of de financiering van investeringen in hernieuwbare energie aan bod.

Terug thuis (06/04/2011)

Na 60 jaar goede en trouwe dienst in Zwitserland keert een Imperia TA11 type Jupiter weer naar zijn roots in Luik.

Dit elegant en buitengewoon oud juweeltje, dat in 1939 in de ateliers van Imperia in Nessonvaux gebouwd werd, verschafte degenen die het geluk hadden ermee te rijden tijdens zijn eerste leven veel plezier. Met een koetswerk in perfecte staat en een nog fonkelende motor van 2l zal het de bezoekers in zijn nieuwe verblijfplaats alweer in vervoering brengen.

Zijn imposante radiatorrooster en vloeiende lijnen
doen ons denken aan de duidelijke verwantschap die de Imperia GP heeft met zijn illustere voorgangers. Het is dus heel logisch dat deze muze een prominente plaats bekleedt in onze nieuwe inrichting, naast zijn hybride nakomeling.

Imperia-Abadal (10/02/2011)

Imperia Automobiles neemt het historische merk Imperia-Abadal over

De sportversies van Imperia GP, waaronder de track-ready versie, zullen voortaan het beroemde embleem met de keizerskroon dragen.

Al in 1922 zegevierde een Imperia-Abadal 15-22 Hp (foto), die ontworpen was voor de wedstrijd, tijdens de Grote Prijs van België met een voorsprong van meer dan een half uur op zijn concurrenten !

Meer informatie over deze track-ready versie « Imperia-Abadal » vindt u op onze “opties” pagina.

Le Moniteur Automobile.be (21/01/2011)

Artikel zichtbaar op de volgende link

De Imperia GP op Brussels Dream Cars Motor Show (21/01/2011)

21 januari 2011 – IMPERIA AUTOMOBILES SA is fier zijn hybride in levende lijve te mogen presenteren ...

De eerste Impéria in meer dan 50 jaar die in de ateliers in Luik van de band rolt krijgt een prestigieuze doop op het Autosalon, een wereldpremière in het kader van het evenement « Dream Cars for Wishes », een tentoonstelling rond droomauto’s ten voordele van de vereniging Make a Wish. Te zien op 22 en 23 januari in Paleis 11 van de Heizel.

Loopbaan (06/01/2011)

Vacature: Production Manager

Om de productie van zijn eerst voertuig binnenkort te beginnen in de buurt van Luik zoekt Imperia Automobiles een Production Manager.

Meer informatie en kandidaturen op de link hieronder of kunt u contact opnemen met PNP Manager.

Beste wensen! (24/12/2010)

Vanaf onze toekomstige showroom, wensen Imperia medewerkers u de beste voor 2011.

Vanaf onze toekomstige showroom in aanbouw, wensen wij u een prettige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar 2011!

Imperia

The Imperia GP lifts a corner of the veil... (03/12/2010)

Preparations for the start of production of body panels have commenced.

After the freeze of the car design in compliance with technical, aesthetic and legal considerations, Imperia Automobiles and its subcontractors have commenced preparations for the start of production of body panels. With completion of the masters (picture), it is now time to make the moulds. As a result, here will be the first Imperia, on a 1 to 1 scale, for 50 years! The official introduction is coming soon…

De eerste steen gelegd (11/08/2010)

Start van het montagehal bouwen

Het is in het aangename beboste en high-tech omgeving van het Sciences Park van Sart-Tilman, in de buurt van Luik, dat de eerste Imperia GP zullen gebouwd worden. Na enkele dagen va hard labeur in juni en wel verdiende vakantie, hebben de grondwerkers de eerste stenen van de toekomstige montagehal van Imperia kunnen leggen.

Met kantoren, een showroom en werkplaats voor montage en onderhoud, zal dit functionele en moderne gebouw een ideale capaciteit aanbieden voor een productie die tot 100 voertuigen per jaar gaat.

Zomer nieuws (15/07/2010)

Profiterend van een verlichte zomeragenda, presenteren we een stap van het ontwikkelingsproces: de integratie van de hoofdelementen

Degene die langs onze werkplaatsen gisteren wandelde zag eerste Imperia GP gemonteerd op wielen…

Logisch vervolg van de ontwikkelingen van het chassis op de lastafel, de integratie van hoofdelementen maakt mogelijk onder andere problemen te behandelen zoals de ergonomie van de bestuurder, het remsysteem, de stuurkolom of suspensie. Het is dus de hele transmissie die in statische toestand wordt bestudeerd.

Imperia Automobiles voert een kapitaalsverhoging door (11/06/2010)

Imperia Automobiles haalt voldoende financiële middelen op voor de afwerking van de prototyping

Op maandag 7 juni 2010 is het eigen vermogen van de vennootschap Imperia Automobiles SA gestegen. Dankzij deze fondsenwerving bij private en publieke investeerders zal de Belgische firma zoals gepland de ontwikkelingsfase in de beste omstandigheden kunnen afronden. Heel binnenkort zal de Schone dus haar eerste rondjes kunnen draaien!

Imperia GP: uitbreiding van beschikbaar versies (21/04/2010)

Bestelbons voor de strakke versie van Imperia GP zijn nu ontvankelijk!

Rijplezier. Maximale energie-efficiëntie. Imperia Automobiles registreert de bestellingen voor de strakke versie van zijn Imperia GP roadster.

U kunt dus uw chassis reserveren via onze “bestelling” pagina.

Record in zicht … (30/03/2010)

Een heuse boost voor het milieu en de prestaties!

De Imperia motor werd onlangs met twee technische innovaties uitgerust. Op 12 januari melden we u al de komst van de 1600cm³ turbo motor met directe injectie en op 10 maart de ontwikkeling van een nieuwe transmissie.

Volgens de allerlaatste berekeningen accelereert de wagen van 0 naar 100 km/h in 6.0 s in elektrische modus en in 4.0 s in hybride, met 1000m vanuit stilstand afgelegd in 22.5s!

Er is trouwens ook nieuws van de Europese normen inzake tests van plug-in hybride voertuigen. Verordening R101 voorziet eindelijk in een wegingmethode voor het rijden tussen twee extremen, met batterijen volledig opgeladen of volledig ontladen.

Bij strikte toepassing van deze norm zakt de record Imperia CO2-uitstoot onder de 50 g/km, wat een nooit eerder geziene waarde is! Belgische professionele klanten kunnen daar alleen maar profiteren omdat ze hun wagen 100% zullen kunnen aftrekken, private klanten kunnen dan weer rekenen op een aankooppremie van 4.540 €.

Strikt wetenschappelijk gesproken bedraagt de Europese « well to wheel »-uitstoot – van de primaire energie tot het wiel – amper 112 g/km. Wanneer we diezelfde methodologie op een Smart cdi toepassen komen we aan 101 g/km. Opdracht meer dan volbracht dus!

Een transmissie vol mysterie … (10/03/2010)

Vertel dit aan niemand verder.

Green Propulsion, het Luikse bedrijf achter de Imperia, is intussen een specialist in het ontwerpen van verschillende types hybridisatie voor verschillende toepassingen. Zijn dikgevulde orderboekje met bestellingen van de grootste Europese autobouwers zijn daar het bewijs van.

Dankzij deze ervaring en vooral die met het testvoertuig Escort mk1 heeft Green Propulsion voor de Imperia onlangs een uiterst vernieuwende transmissie ontwikkeld. In vergelijking met de vorige versie kan de elektrische modus op batterijen nog betere resultaten voorleggen inzake efficiëntie (+10% autonomie) en beperking van lawaaihinder.

Voorlopig lichten we echter niet meer dan een tipje van de sluier … voor deze innovatie is immers een patent aangevraagd!

Bestelbons opening ! (01/03/2010)

Imperia Automobiles begint officieel met de bestellingen van zijn Imperia GP first edition. 50 exemplaren van deze eerste speciale serie zijn nu te koop. Meer info op pagina “Bestelling”

Nieuws van onder de motorkap (12/01/2010)

Vragen aan Yves Toussaint, uitvoerend directeur van Imperia Automobiles sa

Is er nieuws van onder de motorkap?
« Door de crisis blijven de bestelboekjes van leveranciers van auto-uitrustingen jammer genoeg leeg. Ook onze leverancier van de benzinemotor ontsnapt daar niet aan: bij gebrek aan klanten heeft hij de productie van zijn V4 met een wel heel bijzondere uitstraling moeten uitstellen. Na lang overleg is onze alternatieve keuze gevallen op de 1600cm³ turbo met directe injectie waar o.m. ook de Peugeot RCZ, de Mini John Cooper Works of de toekomstige Citroën DS3 zijn uitgerust. »

Waarom deze motor?
« Eerst en vooral omdat deze cilinderklasse met drukvulling door de FIA is uitgekozen om de WRC- en WTCC-races van motoren te voorzien. Er zullen dus uiterst sportieve toepassingen beschikbaar zijn. Bovendien is hij in deze klasse tot Motor van het Jaar 2009 uitgeroepen. »

Welke invloed zal dit hebben op het weggedrag van de Imperia?
« Door een nog sterkere downsizing en de drukvulling en directe injectie die voor een hoge compressieverhouding van 10:1 zorgen, ligt het rendement beduidend hoger. Dit leidt bovendien tot een lager verbruik en een geringere CO2-uitstoot. Qua prestaties gaat het koppel er met 30% en het vermogen met 19% op vooruit. De komende dagen mag u dus nog meer spectaculair nieuws verwachten eens de officiële cijfers over de CO2 uitstoot en de acceleratieprestaties bekend zijn! De lat ligt hoog voor de opvolging van de V4 die enkel prat zal kunnen gaan op zijn betoverende geluid..."

Beste wensen voor 2010! (02/01/2010)

Koudstarttests

Tijdens deze koude winternachten ligt er flink pas sneeuw op de Escort hybride. De ideale gelegenheid voor een koudstarttest ...
Bij -10°C beperkt de verhoging van de interne weerstand van de batterijen het beschikbare vermogen bij de eerste acceleratie met amper 20%. Reeds na de eerste 3 kilometer beschikt hij opnieuw over zijn volledige vermogen. Andere problemen hebben zich niet voorgedaan.

Bouw van het chassis van de Imperia (25/11/2009)

Afwerking van het eerste chassis van de Imperia

Een tijdje geleden kon u lezen dat we waren gestart met de bouw van het eerste chassis van de Imperia. Dit chassis in staalbuis is intussen afgewerkt!
De illustratie in bijlage toont duidelijk aan hoe stevig het ontwerp wel is, dat volledig beantwoordt aan de strenge normen van de FIA.
De volgende stap is het integreren van de aandrijving, de ophanging, de stuurinrichting en het remsysteem.

Nieuwe elektrische motor voor de Imperia (06/11/2009)

De ingenieurs van Imperia Automobiles hebben de laatste weken een nieuwe combinatie elektromotor – convertor op de proefbank getest

De ingenieurs van Imperia Automobiles hebben de laatste weken een nieuwe combinatie elektromotor – convertor op de proefbank getest. De resultaten overtreffen de verwachtingen:

• 350 Nm van 0 tot 3000 tpm
• 120 KW van 3000 tot 6000 tpm
• Rendement van de combinatie tot 92%

De nieuwe componenten werden gemonteerd op het testvoertuig Ford Escort mk1, dat door deze transplant een gedaanteverwisseling ondergaat. We mogen gerust stellen dat de tests de voor de Imperia aangekondigde prestaties bevestigen, te meer omdat die laatste nog lichter zal zijn dan de Ford.

Bouw van carrosserie en chassis prototype (30/06/2009)

Op basis van de laatste technische tekeningen van het toekomstige chassis van de Imperia GP en dankzij de opgezette partnerships is het team van Imperia Automobiles op een lastafel begonnen met de bouw van het stalen buischassis. Naast de aangevatte carrosseriewerken en in aansluiting op de lessen die werden getrokken uit de bouw van het prototype Escort mk 1 worden de eerste materiële elementen voorgesteld die alvast een voorproefje geven van de Imperia GP.

Imperia Automobiles gaat strategische technische partnerships aan (04/06/2009)

Afgelopen maanden heeft Imperia Automobiles technologische partnerships gesloten met gerenommeerde experts in domeinen als de carrosserie, de opengaande elementen of het ontwerp van efficiënte chassis. Dankzij deze samenwerkingsverbanden zal de Imperia GP worden voorzien van een mechanische en esthetische afwerking, en beschikken over een weggedrag dat aansluit bij de ingebouwde plug-in hybride technologie.

De Imperia GP in Liege Science Park (20/05/2009)

Grondige studies hebben het Liège Science Park in Sart Tilman aangeduid als de meest aangewezen productiesite voor de Imperia GP. Naast erg gunstige logistieke aspecten is het Science Park gelegen in de onmiddellijke omgeving van het R&D-centrum. Dit zal de overgang van prototype naar productiemodel vergemakkelijken.

Klaar voor de hybride aandrijving (03/11/2008)

Na verschillende overtuigende testritten in zuiver elektrische aandrijving zijn onze ingenieurs erin geslaagd om de verbrandingsmotor van het Imperia-prototype te starten, de laatste fase voor de overgang naar de volledig hybride aandrijving! Naast de configuratie van deze motor heeft Green Propulsion ook mee gezorgd voor de motorisering van de luchtklepopening en de automatisering van de koppeling. Dankzij de tests kon ook het koelcircuit van de warmte- en de elektrische motor worden gevalideerd. Het team begint deze week met een reeks nauwkeurige metingen op een rollenbank.

Optielijst van de Imperia GP (12/09/2008)

Enkele weken voor de officiële start van de voorbestellingen heeft het team van Imperia Automobiles de lijst van opties bekendgemaakt waarmee de toekomstige Imperia GP zal worden uitgerust...

De afgelopen weken werd zowel vanuit technisch als commercieel oogpunt aanzienlijke vooruitgang geboekt. Met de start van de voorbestellingen wordt de aankoop van de Imperia GP voor de toekomstige gelukkige eigenaars van dit pareltje binnenkort werkelijkheid.

In dat verband heeft het team van Imperia Automobiles vorige week de lijst met opties onthuld waarmee de hybride roadster zal kunnen worden uitgerust.

De opties werden opgesplitst in 4 packs die uiteraard naar wens kunnen worden samengevoegd:

• Pack 1 « Race-Ready »: optimalisering van de wagen om op het circuit te rijden, met de volgende hoofdonderdelen: versterkte remmen en vering, een brandbeveiligingssysteem, racestoelen, door de FIA gehomologeerde veiligheidsgordels en -bogen, een data logging systeem.

• Pack 2 « Security »: aanvulling op de veiligheid van het chassis door veiligheidsaccessoires zoals ABS, airbags, BAS en ESP.

• Pack 3 « Comfort and Multimedia»: binnenbekleding van hoogwaardig leder, airconditioning, stuurbekrachtiging, navigatiesysteem, hifi-installatie en diverse interieuraccessoires.

• Pack 4 « Ecology »: hybride diesel en groter accupack voor een betere autonomie bij zuiver elektrische aandrijving, een daling van het brandstofverbruik ten gunste van het elektriciteitsverbruik en een buitengewoon lage CO2-uitstoot.

Commercieel succes voor Imperia (05/08/2008)

Imperia noteert meer dan 160 voorlopige bestellingen!

Na de bekendmaking van zijn design en prestaties overtreft het commerciële succes van de Imperia GP PowerHybrid®, die al enkele maanden op het internet is te zien, de verwachtingen van zijn ontwerpers. Momenteel zijn er in totaal maar liefst 160 voorlopige bestellingen geregistreerd! Dit sterkt het Luikse merk in zijn strategische keuzes en laat het beste voor de toekomst verhopen...

Nieuwe reeks tests (26/05/2008)

Elektrische aandrijving gevalideerd op 26 mei

Tijdens de eerste kilometers van de testritten in april bleek de intussen vermaarde Luikse Mk1 een degelijk geassembleerde, evenwichtig opgebouwde en goed "geëlektrificeerde" wagen te zijn. Eind mei ging het team opnieuw de baan op en legde de laatste hand aan de elektromechanische afstelling, de ingebouwde uitrusting en de binnenbekleding... Onze elektrische “maxi kart” is nu klaar om te worden omgetoverd tot een hybride racewagen.

Eerste succesvolle tests (11/04/2008)

Elektrische auto met uitstekend rijgedrag

Zoals gepland, waagde de Luikse auto zich op vrijdag 11 april aan zijn eerste testritten met zuiver elektrische aandrijving. De “mutant” van de Ford Escort Mk1 heeft deze beproeving met succes doorstaan: door de stuurinrichting, remmen en ophanging kwamen de prestaties van de motor helemaal tot hun recht, wat een buitengewoon rijgedrag voorspelt voor de toekomstige Imperia. Deze meer dan geruststellende testrit bevestigt de kwaliteit van de oplossingen die bij Green Propulsion reeds lang worden bestudeerd. Zowel op mechanisch als op elektrisch vlak voldoet de Imperia aan de verwachtingen.

Tests met zuiver elektrische aandrijving (06/04/2008)

Een Escort Mk1 test de schone motor van de Imperia uit.

Begin april: de Luikse auto maakt zijn eerste testritten met zuiver elektrische aandrijving!
Het toekomstige inductiemechanisme van dit pareltje werd reeds in een legendarische Ford Escort Mk1 geplaatst: een lichte aandrijving, waarmee men er in alle weersomstandigheden op uit kan trekken.

Naast de beoordeling van de betrouwbaarheid wil men met deze tests ook de aangekondigde prestaties bevestigen, exact de autonomie bepalen, het koelsysteem testen...

In de tweede helft van april worden de eerste resultaten bekendgemaakt!

De Imperia onthuld (23/02/2008)

De Imperia werd op 22 februari in al zijn pracht voorgesteld

Green Propulsion greep de officiële inwijding van zijn nieuwe lokalen aan om zijn hybride luxewagen voor te stellen aan de wereld, in aanwezigheid van de ministers Simonet, Antoine en Marcourt, de rector van de Universiteit van Luik, de nationale en regionale pers en talrijke spelers uit het Luikse bedrijfsleven. Het was een groot succes: de gasten waren in groten getale aanwezig en de Imperia kreeg de volgende dag ruime weerklank in de geschreven en audiovisuele media!

Wedergeboorte van Imperia (02/02/2008)

Green Propulsion is de nieuwe eigenaar van het Luikse merk

De liefhebbers droomden ervan, Green Propulsion deed het! Na jaren van geduld en drie maanden administratieve rompslomp kreeg de jonge Luikse kmo van de BOIE (Benelux-Organisatie voor de Intellectuele Eigendom) onlangs groen licht om het vroegere merk en de afbeelding ervan te gebruiken. Het Luikse merk dat midden vorige eeuw roemloos van de markt verdween, is terug van weggeweest met een ambitieus project rond een nieuwe hybride roadster met verrassende prestaties.

Geslaagde crashtest (13/08/2007)

Het buischassis van de Imperia heeft de weerstandtests met glans doorstaan

Het buisvormige chassis van de toekomstige Imperia, dat in 3D werd ontworpen met moderne informaticamiddelen, werd in een simulatie getest op verdraaiing en indeuking. Resultaat: het voldoet perfect aan de geldende Europese normen en werd goedgekeurd door de FIA (Internationale Automobielfederatie). Het chassis voldoet aan de strenge competitievereisten, wat van de racewagen een referentie maakt inzake veiligheid, zonder de talloze kunstgrepen van tegenwoordig op het vlak van... veiligheid.